Ogarniamprad.pl

Zmiana sprzedawcy prądu
Porady i ciekawostki3:15 min środa, 06.09.2017

Zmiana sprzedawcy prądu – krok po kroku

Procedura zmiany sprzedawcy wygląda inaczej, gdy przeprowadza ją sam klient, inaczej, gdy zdecyduje się udzielić pełnomocnictwa w tej sprawie nowemu sprzedawcy. Dlatego też dziś na naszym blogu krótka instrukcja jak zrobić to krok po kroku.

Cykliczne raporty publikowane przez Urząd Regulacji Energetyki dowodzą, że coraz więcej odbiorców przekonuję się iż zmiana sprzedawcy prądu może się opłacać. Kolejne lata obowiązywania ustawy Prawo energetyczne, wprowadzającej tzw. umowy TPA (Third Party Acces) owocują rosnącą liczbą zmian sprzedawców prądu, do czego przekonują nie tylko niższe ceny, ale również łatwe do sforsowania formalności.

Procedura zmiany sprzedawcy wygląda inaczej, gdy przeprowadza ją sam klient, inaczej, gdy zdecyduje się udzielić pełnomocnictwa w tej sprawie nowemu sprzedawcy.

Samodzielne przeprowadzenie zmiany sprzedawcy prądu – instrukcja krok po kroku

Wybieramy nowego sprzedawcę i zawieramy umowę sprzedaży

Aby zachować ciągłość sprzedaży, nowa umowa powinna wejść w życie z dniem wygaśnięcia umowy sprzedaży z wcześniejszym sprzedawcą. Można zawrzeć umowę kompleksową (sprzedaży i o świadczenie usług dystrybucji – wtedy nie będą konieczne dwie, osobne umowy).

Wypowiadamy obowiązującą do tej pory umowę kompleksową

Zazwyczaj, przy pierwszej zmianie, wypowiadamy właśnie umowę kompleksową (dotyczącą zarówno sprzedaży prądu, jak i dystrybucji).

Zawieramy umowę o świadczenie usług dystrybucji

Po wypowiedzeniu umowy kompleksowej, zawieramy umowę sprzedaży z nowym sprzedawcą oraz z operatorem systemu dystrybucyjnego – o świadczenie usługi dystrybucji prądu. Umowa wchodzi w życie z dniem rozwiązania umowy kompleksowej. Umowę, której przedmiotem jest dystrybucja można zawrzeć na czas nieokreślony, co jest rozwiązaniem wygodnym, ponieważ nie ma później konieczności wypowiadania jej i kolejnego zawierania w przypadku dalszych zmian sprzedawców prądu.

Informujemy operatora systemu dystrybucyjnego o zawarciu umowy z nowym sprzedawcą

Czynimy to za pomocą dostępnego na stronie internetowej operatora formularza.

Ewentualne dostosowanie liczników

Zdarza się, że zmiana sprzedawcy będzie wymagała dostosowania układu pomiarowo-rozliczeniowego (licznika). Koszty takiej operacji ponosi właściciel licznika (operator systemu dystrybucyjnego).

Odczyt licznika i rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą

Stan licznika z dnia zmiany sprzedawcy operator przekazuje zarówno dotychczasowemu, jak i nowemu sprzedawcy i na tej podstawie dokonywane jest rozliczenie końcowe. W przypadku liczników bez funkcji transmisji danych odczyt taki może być opóźniony (do pięciu dni po zmianie sprzedawcy).

I to koniec całej procedury samodzielnej zmiany sprzedawcy.

W przypadku wydania pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy – cały proces jest jeszcze krótszy.

Udzielenie pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy

Odbiorca, decydując się na zmianę sprzedawcy, upoważnia tegoż wybranego sprzedawcę do reprezentowania go zarówno przed dotychczasowym sprzedawcą, jak i operatorem systemu dystrybucyjnego. Nowy sprzedawca – w imieniu klienta – realizuje wszystkie formalności, czyli: wypowiada umowę dotychczasowemu sprzedawcy, a także zawiera umowę o świadczenie usług dystrybucji z dystrybutorem (jeśli jest to konieczne).

Odczyt licznika oraz rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą finalizuje formalności związane ze zmianą sprzedawcy prądu.

Jak widzimy na tym przykładzie – zmiana sprzedawcy prądu nie jest więc rzeczą skomplikowaną, szczególnie jak zdamy się na nowego sprzedawcę. Warto jednak, poszukując nowego sprzedawcy, wykorzystać do maksimum wszystkie, skuteczne sposoby obniżenia ceny zakupu prądu. Jednym z nich są licytacje elektroniczne, na których sprzedawcy przebijają się nawzajem, licytując ceny w dół. Sprawdźcie Ogarniamprad.pl, platformę online do zakupu prądu i gazu. Wygodnie, prosto i tanio.

Ogarniamprad.pl
Ogarniamprad.pl

Opinie Klientów

Witajcie,

W ostatnich dniach zgłaszają się do nas Klienci biznesowi Enea w sprawie pisma, dotyczącego podwyżki cen energii.
Sprzedawca informuje w nim, że w związku z sytuacją rynkową podnosi stawkę za MWh z dniem 01.02.2020 r. (zdarzają się przypadki, że nawet do 470 zł/netto MWh w przypadku taryfy C11).

    Oczywiście nie możemy pozostać obojętni na tę sytuację i dlatego przygotowaliśmy kompleksową usługę ratowania "przyzwoitych cen".

Taryfa :
C11 - 353,85 zł/netto MWh,
C12 - Strefa I - 387,82 zł/netto MWh, Strefa II - 330,43 zł/netto MWh,
C12B - Strefa I - 373,02 zł/netto MWh, Strefa II - 277,3 zł/netto MWh,
C21 - 349,92 zł/netto MWh.

W czym pomagamy:

* Przygotujemy dla Ciebie wypowiedzenie zgodne z pismem jakie otrzymałeś, które wystarczy, że podpiszesz i wyślesz do Enea.
* Do końca okresu wypowiedzenia (najczęściej będzie to koniec kwietnia) pozostaniesz na obecnych cenach.
* Od 1 maja 2020 do końca 2021 r., będziesz mógł cieszyć się dobrą ceną energii z gwarancją jej niezmienności do końca kontraktu.

Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy a my zadzwonimy do Ciebie by pomóc załatwić sprawę szybko, bezpiecznie i skutecznie.

Do usłyszenia :)