Ogarniamprad.pl

Jak możemy Ci pomóc?

Pytania i odpowiedzi

  1. 01.Po podpisaniu umowy, chciałbym zasięgnąć dodatkowych informacji np. czy proces zmiany Sprzedawcy przebiega poprawnie. Do kogo powinienem się zwrócić?

    Zespół Ogarniamprad.pl dba o prawidłowy przebieg procesu zmiany sprzedawcy, nawet po podpisaniu umowy, Użytkownik zawsze może się do nas zwrócić z pytaniem.
  2. 02.Czy jest możliwość ustalenia faktu czy licznik się nadaje czy też nie, przed zawarciem umowy?

    Jeśli Użytkowniku chciałbyś dowiedzieć się czy układ pomiarowy jest odpowiedni dla nowego sprzedawcy, należy skontaktować się z obecnym dystrybutorem i podać parametry układu. Bardzo rzadko zdarza się jednak konieczność jego wymiany.
  3. 03.Czy ponoszę jakieś koszty związane, ze zmianą sprzedawcy?

    Cały proces zmiany sprzedawcy jest bezpłatny. Ewentualne koszty mogą wynikać z konieczności, dostosowania układu pomiarowego przez dystrybutora.(zmiana licznika) – przy tym procesie  również zapewniamy wsparcie natomiast występuje on bardzo rzadko (na drodze wyjątku).
  4. 04.Jakiś czas temu zmieniłam swoje dane i nie zdążyłam ich jeszcze zmienić u obecnego Sprzedawcy. Nową umowę chciałabym jednak zawrzeć na nowe dane. Czy istnieje taka możliwość?

    Dane najlepiej zmienić przed zmianą Sprzedawcy. Najszybszym sposobem jest kontakt telefoniczny na infolinią u obecnego Sprzedawcy.
  5. 05.Czy jest możliwość rezygnacji z umowy i w jakim czasie?

    Tak, istnieje możliwość rezygnacji z umowy, ustawowo w ciągu 14 dni.
  6. 06.Co w razie awarii prądu – do kogo będę musiał to zgłaszać?

    Usuwaniem awarii będzie nadal zajmował się Dystrybutor.
  7. 07.Jakie będą  pozostałe opłaty, takie jak: dystrybucyjna, abonamentowa, przejściowa, składnik stały i zmienny stawki sieciowej oraz stawka jakościowa?

    Opłaty te ustalone są przez dystrybutora i zgodnie z prawem energetycznym nie powinny wrosnąć po zmianie Sprzedawcy.
  8. 08.W jakim celu należy przesłać do ogarniamprad.pl skan faktury?

    Faktura potrzebna jest w celu weryfikacji danych wpisanych przez Użytkownika do systemu oraz uzyskania dodatkowych informacji do pomocnych w procesie zawarcia nowej umowy ze Sprzedawcą.
  9. 09.Moje aukcję kończą się za 1 dzień, czy muszę do nich przystąpić

    Użytkownik po zakończeniu rejestracji nie ma obowiązku przystąpić od razu do aukcji. Może obserwować aukcję i jeśli zechce dołączyć.
  10. 10.Zakończyłem proces rejestracji. Co należy zrobić by przystąpić do aukcji?

    W  zakładce „Moje aukcje” znajdują się dostępne aukcje . Aby uczestniczyć w licytacji należy zaznaczyć „Dołącz teraz”.  
  11. 11.Chciałbym dodać jeszcze jeden PPE (punkt poboru energii). Czy jest taka możliwość?

    Tak.  Aby dodać kolejny PPE należy przesłać informację o chęci dodania kolejnego PPE wraz że skanem faktury na adres mailowy kontakt@ogarniamprad.pl (dotyczy sytuacji w której Użytkownik zakończył proces rejestracji, jeśli jednak jest podczas procesu rejestracji ma taką możliwość w menu rejestracji "dodaj nowy punkt PPE")
  12. 12.Zakończyłem proces rejestracji, zauważyłem błąd w nazwie ulicy. Jak mogę go poprawić?

    Należy przesłać do ogarniamprad.pl informację mailową na adres kontakt@ogarniamprad.pl o zaistniałym błędzie.
  13. 13.Czy przesłanie faktury jest konieczne?

    Faktura jest potrzebna w celu weryfikacji danych wpisanych przez Użytkownika do systemu. Zatem odpowiedź brzmi - Tak. Dzięki temu wszystko może przebiegać prawidłowo.
  14. 14.W jakim celu muszę uzupełnić swoje zużycie?

    Sprzedawcy licytując ceny w dół walczą nie tylko o grupę Klientów ale także o wolumen, czyli wspólne zużycie energii elektrycznej lub gazu wszystkich zarejestrowanych Użytkowników, którzy przystąpili do danej aukcji. Im wolumen jest wyższy tym sprzedawcy są bardziej skłonni wylicytować niższe ceny. Zużycie jest także ważne podczas sprawdzenia swojej oszczędności. Na jego podstawie, Użytkownik może sprawdzić swoją oszczędność.
  15. 15.Czy wszystkie dane muszę uzupełnić? Do czego posłużą dane osobowe?

    Każdy Użytkownik musi obowiązkowo uzupełnić dane zaznaczone gwiazdką „*”. Są to niezbędne dane potrzebne do identyfikacji Użytkownika w początkowym etapie przystąpienia do aukcji a w dalszej perspektywie do procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej lub gazu.
  16. 16.Czy jak zaproszę znajomych do aukcji to możemy uzyskać niższą cenę?

    Tak, im nas więcej tym sprzedawcy są bardziej skłonni „zawalczyć” o grupę Klientów obniżając tym samym cenę.
  17. 17.Chciałbym pomóc mojemu Tacie w rejestracji…

    Ciąg dalszy pytania:  Tata nie potrafi obsługiwać komputera. Czy sam mogę zarejestrować tatę na platformie? Odpowiedź: Tak, możesz pomóc Tacie przy rejestracji oraz całym procesie zmiany sprzedawcy. Tata musi jednak podpisać pełnomocnictwo na mocy którego możesz reprezentować Tatę na platformie on-line.
  18. 18.Czy rejestracja jest niezbędna, ile potrwa?

    Dzięki rejestracji uzyskasz unikalny profil dzięki, któremu możesz przystąpić do aukcji – rejestracja nie jest jednak zobowiązaniem do udziału w aukcji. Dane, które wprowadzasz są po to aby umożliwić rzetelną licytację sprzedawcom oraz bezpieczny przebieg procesu zmiany sprzedawcy. Proces wprowadzania danych rejestracyjnych nie powinien zająć więcej niż kilka minut. W razie problemów czy wątpliwości dostępna jest opcja rejestracji wspólnie z Operatorem.
  19. 19.Jak sprawdzić swoją oszczędność na energii lub gazie?

    Na stronie Ogarniamprad.pl znajduję się kalkulator, dzięki któremu każdy Użytkownik może sprawdzić swoją oszczędność. Wpisz odpowiednie dane dotyczące:
    • twojej taryfy,
    • opłaty handlowej,
    • zużycia,
    • trwania umowy
    • inne
    Kalkulator wyświetli informację czy możesz i ile możesz oszczędzić, czy otwarte są aukcje, które pasują do Twojego profilu i jak kształtowały się ceny w 3  aukcjach w przeszłości (takie archiwum aukcji), dowiesz się też ile udało się zaoszczędzić łącznie.
  20. 20.Kto może dołączyć do aukcji na platformie Ogarniamprad.pl?

    Użytkownikami platformy mogą być osoby i podmioty, które mają taryfy G, C lub B oraz taryfy gazowe W. Jako osoby decyzyjne rejestrują się a następnie dzięki wprowadzenie danych z faktury i umowy otrzymują informację o trwających aukcjach.
  21. 21.Jakie muszę mieć wydatki na prąd lub gaz, żeby uczestniczyć w aukcji?

    Jako Użytkownika nie obowiązują Cię żadne limity dotyczące wydatków czyli kwot jakie płacisz za energię lub gaz. Podstawowym wyznacznikiem jest grupa taryfowa, w której jesteś jako odbiorca. Mamy takie taryfy dla energii elektrycznej:
    • taryfy z grupy C
    • taryfy z grupy G
    • taryfy z grupy B
    A takie mamy dla gazu :
    • taryfy z grupy W
  22. 22.Czy platforma aukcyjna jest darmowa?

    Dla wszystkich odbiorców energii elektrycznej i gazu, tj. osób, firm, instytucji, platforma aukcyjna jest darmowa. Operator platformy otrzymuje wynagrodzenie (prowizję z tytułu pośrednictwa) od sprzedawcy energii elektrycznej, który wygrał aukcję.

Opinie Klientów